Suke Stalk Ye?

Pages

Saturday, December 10, 2011

Entry Pertama dan Terakhir Untuk Mereka

hey every0ne!
harini hari sedih aku...
mungkin esok lg sedih, tp aku x sanggup nak hadapi sedih utk esok..
**hey2, org pelik lah kenapa kau tetibe sedih ni cik kak oi..dah la xde intro, lame menghilang..tibe2 ja sedih!

haaaa..sory2..hehe...
just FYI, sebelum start cuti semester yg 4 bulan aritu, aku ngan en.boyfie ade beli 4 eko rabbit 
**ala yg gebu2 banyak bulu comel2 tu..hehe
mengada2 kan beli sampai 4 eko...
tup2 cuti 4 bulan amek kau en.boyfie kene jage 4 eko sume...
yelah xkan aku nk bawak balik JB rabbit2 comel tu naik bas kan?
**sampai2 kang tgolek dog mati.huaaaa..
nak di jadikan cerita, balik ja dari cuti 4 bulan tu, e.boyfie dah x sanggup bela..bz katanya..ye ke bz cik abang weh?haha...mungkin xda masa + malas nak bersih sangkar 3x sehari kot..hehe
so, terpaksa derma 2 eko kat my fren yang duduk dekat sungai buloh tu...sebab pada asalnya aku memang nak bela 2 eko je, tapi en.boyfie punya hal la konon dia nak bela 2 eko...
aku duduk kat rumah apartment kat puncak alam ni, x dapat la nak jaga ramai2...x cukup space dan kena jugak jaga hati kawan2 serumah...yelah, lagi banyak rabbit tu, lagi semerbak la bau satu rumah...

Salma (igtkan betina rupanya jantan, sbb tu namanya mcm betina)
Kelabu (sangat santek, mata ade celak, curluss u)
kawan aku terima je konon2 rabbit aku tu seko laki seko perempuan boleh lah di kahwinkan dengan rabbit dia yang lain..tup2 tau2 rabbit yang aku bagi kat kawan aku tu 2-2 eko laki...aku mane lah tau bab2 nak scan jantina ni..aku ikot cakap tuan yang aku beli dulu tu je..hehe maaf ye kawan, xde niat nak tambah beban awak..**kalau boleh dia x nak jantan dah sebab rabbit dia suma jantan.

dalam mangkok (cokolat) & yang bulat gebu (ibu)

so, aku jaga lah 2 eko yang kat rumah ni, aku letak 1 sangkar...aku ingat dorang ni kecik lagi, maka aku fikirkan, jikalau mereka mengawan, mungkin tidak akan membuntingkan si perempuan tu.. 
**rabbit aku bela sepasang laki perempuan so boleh mengawan..
bukan gay @ lesbo ye..hehe
sampai dekat cuti raya haji yang lepas, aku pegi hantar rabbit2 aku dekat rumah kawan aku...kira macam rumah jagaan rabbit la rumah dia ni..
**dengan persetujuan dia lah..xde lah aku suke suki je pegi hantar..hehe..
semasa sepemergian aku balik JB, tiba2 8hb 11 tu kawan aku mesej cakap rabbit aku beranak!

haa?masa bila dia mengandung??**tiba2 aku emo sebab aku pernah marah2 rabbit aku tu time aku jage sebelum tu.sedeh sebab marah2 time rabbit mengandung.tapi x apalah, sebab aku x tahu.kalau aku tahu mesti aku jaga baik2..:D

6 hari selepas kelahiran

now aku dah ada baby!i called myself mummy rabbit and automatically my rabbit yang betina tu dapat nama IBU...hehe..seronok tahu ade baby rabbit..seronok nya macam ada baby sendiri..tu belum baby sendiri..agaknya macam manalah nanti bila time aku ada baby..heeee..
**berangan jap..alololo comelnya baby umi..haa?hahaha..

si IBU bersama anak2 nya
dari kiri: hyppie, fluffy, BABY, honey...
dan sekarang baby rabbit aku dah umur sebulan 4 hari...
dan dah makin gebus, comels, rasa nak gigit2 aja...:D
btw, seminggu lepas conflict dalaman aku bermula sebab my fren yang duduk sungai buloh tu x nak jaga rabbit2 aku time aku cuti study week sekaligus cuti semester sampai bulan 3 ni...aku faham keadaan dia yang sedang busy membina kerjaya dan x dapat nak bagi perhatian kat rabbit2 semua...

aku jadi serba salah lah x tahu nak buat macam mana....aku call my mom suroh my dad datang ambik dekat sini time nak cuti tu..tapi my dad x bleh nak cuti..so how?x kan aku nak angkut my rabbit balik JB naik bas?
actually memang aku rasa serabut sangat fikir hal ni. hal rabbit2 semata boleh buat aku serabut kan??x tahu lah kalau anak sendiri nanti nak di tinggal2 bagi orang lain jaga time keje mcm mana..
**haish over sudah..haha
 
sanggupkah korg jual makhluk secomel ini?
cuti study week semakin menghampiri dan aku kena buat keputusan yang cepat. AKU TERPAKSA JUAL MEREKA. itu jalan yang terbaik yang aku ada..separuh mati tahu x, nak buat keputusan tu..orang ramai x nampak apa yang aku rasa..dan mungkin mereka x paham apa yang aku rasa. bagaimana kamu rasa bila kehilangan barang/orang yang kamu sayang? itulah yang aku rasa saat aku terpaksa jual mereka ESOK..
 

tersenyum saat melihat dia membolot makanan hanya untuk diri sendiri
ya, ESOK...sepanjang hari ni aku lepaskan mereka berlari lari, melompat-lompat dalam rumah semata-mata x mahu terlepas detik2 indah bersama mereka. mereka selalu buat aku tenang dengan telatah, karenah mereka. aku gembira saat aku terpaksa membersihkan sangkar 2-3 kali sehari sedangkan pada orang lain, itu perkara yang membebankan. aku sanggup tidak kemana2 pada sabtu dan ahad kerana risau tiada orang dirumah yang akan menjaga. 


aksi mencuit hati


ini dia si BABY paling manja ngan aku

seharian dirumah, aku tidak tenang kerana memikirkan nasib mereka esok. rabbit yang paling aku manjakan, si BABY, asek duduk diam kat sebelah aku macam tahu2 ja kesedihan yang sedang aku alami. mungkin dia pun sedih untuk tinggalkan aku agaknya..
**manalah tahu kan..
mudah sangat air mata aku mengalir saat aku mengusap lembut badannya. **dalam hati berdetik, x cuti pon x apalah asalkan rabbit2 ni x dijual.
tapi nak buat macam mana, cuti bukan sekejap sampai sebulan lebih...
teringat mak cakap masa aku telefon 2-3 ari lepas...
kadang2 kita kena berkorban kalau sayangkan sesuatu..
jangan sayang beriya, nanti apa2 jadi susah...jangan terlalu ikot hati...
yalah mak, putus cinta pon x sakit sampai macam ni mak..sakit lagi rasa nak berpisah dengan makhluk ALLAH yang comel ni mak...mungkin sebab aku terlalu sayangkan haiwan ni...

cuma satu aku harap, orang yang jadi tuan baru rabbit aku ni, dapat jaga mereka sebaiknya...sayang semacam aku sayang mereka..

makhluk berbulu yang menceriakan hari2 dalam hidup aku

kebetulan pulak, arini aku sorang2 ja kat rumah, housemate masing2 ada hal masing2...makin menjadi2 sedihnya aku ni...sebab tu aku beriya ajak kawan2 datang jumpa rabbit aku wat last time sebelum aku pegi jual esok...sebenarnya sebab aku nak ada kawan yang boleh teman aku walaupun sekejap...

thanks to my fren Roderick Gobern dan kawannya Dion sebab datang. at least aku rasa ok sikit tadi...

oklah, makin banyak aku tulis, makin banyak aku sedih..
**padahal nanges..
huhu..kalau tulis kat kertas dah basah lencun dah ni...
x sanggup nak hadapi hari esok..semoga aku boleh chillex ja depan en.boyfie esok..x cool lah kan kalau nanges depan dia..haha
next entry mungkin pasai hari esok..kalau esok tragik sangat cerita nya, mungkin x akan sebut lagi dah pasai esok..:p


jangan pergi tinggalkan aku.huhu
notaibujarikaki: kalau korang nak tahu sebab apa aku x da dah merepek perli2 orang, tulis benda x penting kat blog ni, ianya suma sebab adanya rabbit2 aku..mereka menambah ceriakan hari2 aku..walaupun ada ja dalam kepala ni nak maki orang kat blog, kat facebook tapi, nampak ja muka rabbit terus hilang rasa nak maki2..:D

No comments:

Post a Comment