Suke Stalk Ye?

Pages

Thursday, June 2, 2011

kecoh2 pasal adinda evans..baik aku kecoh2 pasal macik kecoh!

arineh aku keje shift pagi..which is start keje pukul 7 pagi hingga 4 petang...
nak di jadikan cerita, aku kena keje dengan budak baru masok keje 2 hari...
tapi bagus budaknye, fast learner..
so xde la masalah sangat keje nak ngajo dye je kan...

tapi masalahnye, aku plak yang gaye mcm budak baru keje arineh...
banyak sgt slacknye..haha..
malu gile ngan budak baru...
1st2 aku salah set minyak...org ckp pam lain aku g set pam lain...
then yang pam lain tuh pulak pkai kad kredit dekat lua...
dye da tau kad dye x approved, tp still angkat nozzle n isi mcm biase...
padahal tu sebenarnye x gne kad kredit dye pon, dye teramek minyak yang aku salah isi tadi...
korang nk tau nilai minyak yang aku salah set tuh?
RM 100 okeh...
gile nk nanges kalo orang tuh tamau bayar...
tapi pas slow talk ngan org tuh, ckp aku salah, then nk mintak org tuh baya, dye pon baya..fuhh selamat...
terima kasih abang lori kerana memahami...
kalau x, konfem2 aku shot RM100 arineh...
penat je aku OT..huhu

tu satu kes...lagi 1 kes, ade macik neh g marah2 ngan baling kad point kat aku sebab aku x swipe kad dye...
padahal dye baru buat kad time tuh sekaligus nk isi minyak penuh..plus ramai customer lain yg aku nk handle...
hanya sebab point duniawi, macik sanggup jatuhkan air muka aku depan customer lain...

kenape macik tu sanggup mara2 memekik2 kat aku semata2 sbb aku x swipe kad point dye?
point duniawi je yg dikejar..point akhirat macik tanak ke??
saye bole bagi free dgn mendoakan kebahagian macik dunia akhirat, tp macik g maki2 saya dpn customer len...macik2...
sudahnye point duniawi macik x dpt, free2 je point utk bwk g akhirat kne potong..aminnn..smoge macik seda diri tu...:D
saye senyum je walau kene maki, sbb saya nk kumpol point akhirat..x mcm macik~~

sume customer lain pon senyum je kat aku tunjuk rase kesian, macik tuh yang sebenarnya memalukan diri sendiri...
xpe lah macik, walaupun macik da drop my waterface dpn customer, saye tetap doakan keberkatan hidup macik dunia akhirat..
i always use the princip which is the customer always right...
but ALLAH always now who the right and who the wrong...

psttt,saje aku nk kecoh pasal macik tuh sbb kalau lew ade sape yang terbaca my stoli moli ni yang berperangai macam macik neh, silalah kesian pada kami2 pekerja2 bawahan ni...
x guna kejar point duniawi kalau point akhirat ntah kemane...

kira okay la kan aku kecoh pasal macik kecoh ni, dari orang lain yang dok kecoh psl si ADINDA EVANS yang secara keterbukaan mengatakan dye not virgin lagik...
pada korang2 yang memberi hukuman dengan menggunakan bahasa2 kasar, kesat, ckp pasal dosa pahala, baik korang cermin diri sendiri dulu...
jikalau menghukum orang tanpa usul periksa itu tidak berdosa, teruskan lah...
jika korang2 tahu menghukum orang tanpa usul periksa itu berdosa, dan korang masih terus berbahasa kasar, secara kesatnya, aku nk ckp yg korg2 yg kutuk tuh sama level je ngan budak yang berusia 14 tahun yang da xde dara tuh...

aku bukan nak backup watever, masing2 hidup penuh dengan kesilapan, apa salah nya kita sama2 memperbetulkan kesilapan kita antara satu dengan yang lain...
bukan melemparkan kata2 kesat dan menghukum orang bagaikan diri sendiri seperfect malaikat...

sedangkan macik yang aku cerita kat atas td pon yang da tua pon perangai cam tah ape2...
apa lagi budak umo 14 tahun yang baru nak mengenali dunia...
maafkan dia, dan tunjuk jalan yang sepatutnya...
bukan dengan cara menghukum dan melemparkan kata2 kesat...

jangan hanya pandai berkata2 sedangkan dalam diri anda, anda kosong~~~

No comments:

Post a Comment