Suke Stalk Ye?

Pages

Wednesday, February 23, 2011

kEs dEra tErLaMpau! paRt 2~

dis entry is continue from dis ( entry )...da mcm drama bersiri la pulokk..hoho

sile tatap pic2 yg bakal mbuatkn anda jeles psl aku!haha...
triple prosperity okeh...



award DL~



LCD TV Sony Bravia~(siap ade iklan beras ag..buleh dpt komisen neh..haha)


Suzuki Vs!~(bukan pic moto aku sebena-ihsan google!)


okeh2..ckop psl kegembiraan itu...fuhh xleh riak2 sgt..kung tuhan amek blk pdn muke aku..huhu..
alhamdulillah ats segale rezekinye..amin..:D

then ni aku nk cite psl bagaimane aku boleh di DERA, ter DERA, n men DERA kn diri sendri...
resultnye, jadilah kes DERA yg terlampau..hadeh2..

aku ngan dak2 group assignment aku, kne wat assignment psl attraction place kat Malaysia ni...
then dsebabkn assignment ni x complicated sgt, so ktorg pilih la attraction place yg dekat2 je...
then d pendekkn cerita, rezeki dtg lg, kitorg dpt FOC mengextremekn diri kat skytrex tuh!
sile klik kat skytrex adventure tu utk mengetahui lebeh lanjut mengenainye...
bile dpt FOC, 1st thing yg aku bwat, aku g research kat tenet psl challenges kat dlm extreme park tuh...
after done my research, aku wat keputusan utk XNAK join men kat dlm tuh..
psl ape??sbb aku ade fobia ngan ketinggian yg dpanggil penyakit gayat!..haha
then, dak2 group aku ckp, just do it, overcome it...so, aku jd x lena tido pk kn hal extreme park neh..haha..sengal..
so,ari yg aku x tggu2 pon tibe..ari ahad baru2 ni ktorg g sane...
aku still x bwat pape kptusan sameade nk join @ tanak..aku diam je kat dlm kete mse otw g shah alam tuh..
smpai sne, aku tgk ngan mate kepale aku sendri btape tggi challenge2 yg ade tuh...
22m okeh utk yg extreme challenge...fuhh..mau nanges okeh..
then, mse dorg bg form mcm wasiat tuh kot2 ade pape tjadi, ati aku msh bbelah bahagi...
BUT! aku pegi isi borg tuh..OMG!~~ape aku da bwatttt...damnn..

da isi borg so kne la pegi pkai dorg nye safety device kn..harness n etc...
1st2 dowg bg briefing n bg wat training sket..
mse training ok lg, sbb ketinggian x mencecah 160cm pon..
then, 1st challenge kne climb ladder..n 1st2 lg aku da pancit w0o0o..korg igt sng nk pnjat tgge?
gua mmg da x pndg bwh da siot..gile tggi...
dlm ati ckp,kalo jatoh kompom mati woo..adeh2..otak jem bile da nek ats tuh..
2nd challenge kne flying fox..
da le ni 1st time wat fling fox..gile takot...
then 3rd challenge n seterusnye bia la aku sendri semat kat memori..haha..susa, sakit n memenatkn..
ase nk quit je..tp bile da kat ats tu,mmg da xde jln turun..shitt..
last2,aku just suke challenge flying fox je..yg len2 tu mmg tobat tanak bwat da..haha..

ase seronok bile tanye kat instructor, dye ckp lg 1 challenge je then da habes!!!
gumbire rase, bile dapati diriku msh BERNYAWA!..alhamdulillah...

nk otw blk mse dlm kete tuh da mule rase pnt tahap gaban..
bdn da mule lenguh2 sakit2..
MCM ORG KENE DERA!....
smpai uma twos ase nk membongkang tanak bgn2 da..haha
mse mandi tuh, tgk la bdn...fuhh..lebam2 + ade luke di 1 2 tmpt...plg sakit yg kat lengan sbb byk gune kekuatan tgn..
2nd sakit kat area pinggang smpai perut..kejang je rase..
3rd kat ibu jari tgn kanan..ade luke kesan dr tersepit kat caribiner mse flying fox..damn sakit time tuh..nk makkkk..huhu..
kesimpulan nye sape yg x fit cam aku, x paya lew nk mengextreme2 kn diri sgt..haha
tp yg best nye pengalaman mcm tuh mmg x bole beli kn??
aku ade pengalaman tu, korg ADO??xde kn..haha...

ini lah kisah diriku yg telah menjadi seperti mangsa dera terlampau..haha

so enjoy n imagine la sendri keadaan aku mse tuh dgn melihat pic2 berikut...



















papai!

No comments:

Post a Comment