Suke Stalk Ye?

Saturday, June 8, 2013

Jangan Tanya Biar Guwa Cerita

Serius lama gila tak update blog. Maka abaikan je lah kehilangan guwa. Anggap je guwa pergi melancong dekat Africa Selatan dan tak ada coverage internet dekat sana. 

Mari sini weh guwa nak update pasal diri guwa sikit. Guwa sekarang dah berkerjaya, dah tak jadi penanam anggur dah. Tapi kerjaya guwa yang ala kadar je. Guwa nak mula dari bawah. Tapi Alhamdulillah guwa bersyukur dengan apa yang guwa ada sekarang ni.

Cukuplah korang tahu guwa sekarang menetap di Shah Alam dan bekerja di Glenmarie Shah Alam. Dah hampir 7 bulan guwa dekat sini membawa diri untuk berdikari.

Jauh dari family sudah menjadi kebiasaan untuk guwa. Ini yang guwa mahukan. Tapi tak bermakna guwa sengaja untuk menjauhkan diri. Pada guwa, konsep jauh di mata tapi dekat di hati amat bersesuai dengan jiwa celaru guwa ni.

Menetap di tempat baru, kawan-kawan pun baru, environment baru, semua pun baru. Tapi kawan baik guwa dan beberapa lagi orang penting dalam hidup guwa masih lagi yang lama. Guwa masih ingat dari mana asal guwa beb.

Guwa makin hari banyak benda yang guwa belajar. Belajar mengatur perjalanan hidup,  belajar untuk menjadi yang lebih bagus, belajar cara nak improve diri sendiri, kerja dan macam-macam lagi.

Guwa jugak belajar untuk menghadapi realiti hidup. Guwa yakinkan diri guwa untuk hadap benda yang guwa tak suka, guwa tak minat, guwa benci dan banyak lagi benda yang negatif untuk guwa menjadi lebih positif di masa hadapan.

Pada guwa, tak semestinya semua benda yang kita suka kita akan dapat. Dan tak semestinya semua orang yang kita suka kita akan dapat. Eh2. Heeee. I just can choose one.

Apa lagi entah guwa nak bagitau. Guwa rasa tak ada apa pun yang menarik pasal hidup guwa buat masa sekarang ni. Hidup guwa 24jam sama je ulang-ulang. Masuk kerja pukul 9 habis kerja pukul 5.30, Sabtu selang seli kerja pukul 9 sampai 1. Ahad rehat. Tu je pun ulang-ulang.

Cuma sekarang guwa tengah gigih nak siapkan veil untuk majlis pertunangan kakak guwa yang bakal berlangsung minggu depan. Gigih balik kerja lepas mandi guwa terus menjahit sikit-sikit. Sikit-sikit cukup 2 minggu siaplah tu. Nampak tak kegigihan adikmu ini wahai kakak. Heeee.

Jangan tanya bila turn guwa pulak nak bertunang. Baik doakan je. Doa lagi penting dari pertanyaan yang mungkin mengundang sakit di hati ku ini. Bai. HAHAHA.

No comments:

Post a Comment