Suke Stalk Ye?

Pages

Friday, May 6, 2011

aku mula "terganggu"

Sekarang aku tgh focus kat final exam utk semester ke4 aku sbg student bachelor of sc(hons) tourism management...
stat 2-3 miggu sblm exam lg aku da bz ngan assgnment yg bertangguh2..
tu la akibatnye kalo jd student yg pemalas cm aku ni..huaaa..
bsambung2 plak ngan cuti mid term pon sibok assgnment x siap2 ag...
lg 2-3 ari nk exam bru la den tkapai2 cr buku2 kesayangan..hadeh..
skang 4 paper da lpas, tggl lg 2 paper..
aku tatau nk ckp mcm mne ngan 4 paper yg sblm ni..
aku msh mghrpkn keajaiban..

lg 2 paper yg akn dtg ni, tibe2 aku rase mcm give up gile..
smbil bce buku dgn titisan air mata, aku risau sgt..
mgkin sbb target aku melangit stinggi gunung...
hurm, payah rupenye budak2 spm yg target beriye spm 10A tu..
sekarang aku mule utk motivated diri aku supaye jgn terlalu  mendongak ke ats, cume tunduk kebwh dan sekali sekale pndg sekeliling..
yg pasti jgn toleh keblkg, ape yg da lpas tu lpas lah, smoge kejayaan mengiringi aku..exam selang sehari membuatkan otak aku jd jem..
tp insyallah, aku akan berusaha yg terbaik...
berbelas tahun aku mengharungi idup sbg pelajar dr tadika hggalah sekarang, xkan lah aku mahu give up di sini, yg usia pembelajaran aku yg hanye berbaki setahun..
untuk menyambung lg ke peringkat seterusnya?aku berbalik kepada rezeki..
mcm2 perancangan ade dlm fikiran aku sekarang, dah mcm rancangan 5 tahun malaya plak (kesan exam CTU x abeh ag)..hehe..

( nmpak x aku dok kat mne? ni salah satu rancangan 5 tahun malaya tau..hee)

erm,kehidupan msh pjg lg rupenye...
itupun jika dtakdirkan umur panjang..
kadang2 terasa penatnya jd seorg pelajar..
harapan yang tinggi dr ibu bapa, perasaan yg menggunung untuk lihat diri sendiri berjaya dan mcm2 lagi..
mgkin penat lg org yg sudah bekerjaya..
itu yg slalu jd pendorong hidup aku..
aku x mahu jd sperti org lain yg sentiasa menyusahkan ibu bapa dr kecil tapak tangan hinggalah dewasa, aku x mahu org tgk aku sbg org yang menyusahkan, dan aku juga x mahu mentertawakan diri sendiri...
aku mahu jd seorg sempurna dr pndangan mata aku..
penatnya jd seorang pelajar, sering aku mengeluh seorg diri..
tp alangkah bdosenya aku mengungkapkan perkataan itu, sedangkan itulah yg aku minta,aku mohon dan aku bdoa kpd Allah supaya aku diterima msuk ke universiti..
sudah diterime, keluhan yg aku berikan pd DIA..astagfirullahhalazim..
perasaan mudah sgt terganggu bila dlm keadaan tertekan..
nmpak sgt aku membenarkan syaitan bertawa ria di dlm diri aku..
aku da berusaha yang terbaik untuk exam esok, tp nmpaknya, hanya beberapa perkara je yang melekat di fikiran sedari pg td aku bce buku..ape yg perlu aku buat..
aku mahukan yg terbaik, aku berusaha untuk itu..
tp,aku rasa kosong..risau menjelma berulang2 kali..
mgkin aku perlukan doa dari kalian..
doakan yang terbaik untuk aku, dan semestinya aku juga mendoakan kecemerlangan untuk kamu smua..

No comments:

Post a Comment